Gå til innhold
Arkivverket

[#22514] Edward Andrew AXELSEN - Skudneshavn. Bakgrunn?


Gjest Lars Heyerdahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Heyerdahl

Samme som Edvard Andreas Akselsen, ?? født 1870 in Skudeneshavn, Skudenes, Rogaland, emigrerte til New Zealand.Hei, Jeg forsøker å hjelpe en venn, pensjonert historiker, som forsker litt i Presbytarisk bakgrunn i New Zealand med dette, og i et forsøk på å forstå mannen, fra hans bakgrunn etc..Dette er hva jeg har fra et New Zealand arkiv (Lenke ) (nesten nederst på siden).AXELSEN, Rev Edward Andrew born 15.9.1870; wife Jeanette K. born 28.7.1876 married 7.4.1902 died 23.7.1921 Assemmbly gave leave to ordain him as agent of PSSA Dn; ordained 1908; reported he had supplied at Ratanui during yr 1900; resigned 12.1900 to accept app with Patient & Prisoners Aid Socy Dn. Hall 1902, last half of yr Deposed from ministry 14.8.1922Tusen takk til dem som kan hjelpe! Mvh. Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Folketellingen 1885 for Skudeneshavn viser følgende familie:Lovise Olsen, 45 år, enkeOle B. Olsen, 21 år, sønn, fisker og sjømannAlbert Olaus, 18 år, sønn, sjømann, bortreistEdvard A. Olsen, 15 år, sønnAnna Olsen, 13 år, datterAt det er rett Edvard A. fremgår av FT-1865, der vi gjenfinner Lovise Olsen og Ole Bernhard Olsen. Faren heter nemlig Axel Olsen. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Heyerdahl

Tusen takk, Ketil!! Og min venn Brett i New Zealand takker også.Fascinerende materiale, alt dette her, bak hvert navn ligger det bøker med livshistorier.Selv har jeg bodd 30 år i USA, og møtt en masse 3,4 og 5. generasjon norsk-amerikanere interessert i sine norske 'røtter'.Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.