Gå til innhold
Arkivverket

[#22519] John Eriksen f.1820 Vang og foreldrene


Gjest Hanne-Helene Ihlen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne-Helene Ihlen

Leter etter tipp-oldefar John Eriksen fra Vang i Hedemark. Vet han er sønn av Erik Johnsen (svensk?) og Sidsel Jensdatter fra Furnes - disse to har vi ingen opplysninger om. John flyttet til Kristiania 7.6.1839 for å gå i murerlære (iflg utflytterliste Vang 1816-1902). Vet også at han var gift med Karen Olsdatter f.1824(?) og fikk 10 barn i perioden 1842-1863 alle ble ble satt bort. Karen Olsdatter manler vi opplysninger om, men barna har vi navn,fødsel-og dåpsdato på. Flott om noen viste noe, da jeg har kjørt meg fast!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Asbjørn Røsbak

Jeg har funnet litt om Erik og Sidsel, ut fra dine opplysninger er det vel mye av det som du har funnet fra før.Erik og Sidsel gift 30.10.1812Erik svensk av fødsel, på Lund i 1812 Sidsel bosatt under Dæhlie paa FurnesErik Jonsen Lerhuseie og Sidsel JensdatterBarn: Karen 14.3.1815 Jens 3.4.1817 - 1.8.1817 Jens 4.7.1818 John 13.10.1820Sidsel ser ut til å komme fra Gile-eie i Vang. Dette tolker jeg ut fra fadderne Halvor og Ole Jensen samt Berte Jensdatter. Fra Vang bygdebok om Gile står denne familien på s. 523.Sidsel er i så fall født 1785 på O-eie i Vang, datter til Jens Halvorsen og Katrine Halvorsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne-Helene Ihlen

Takk skal du ha Asbjørn Røsbak, det var info.jeg ikke hadde så mye av nei-har bestilt bygdeboken på bibl.God sommer. - tar imot alt med åpne armer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.