Gå til innhold
Arkivverket

[#22546] Etterlyser slekt til Hans Hansen f 1771 gm Marte Olsd f.1775 Greager Rakkestad


Gjest Kjell Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hansen

Hans Hansen f.1771 gm.Marte Olsd f.1775. I FT for 1801 bor de på Greager,Rakkestad,Østfold. Barn: Johanne f.1793, Ole f.1795, Anne f.1797 og Hans f.1799. Ole Hansen g.m Berte Ingebretsd og de giftet seg i Rakkestad 28 nov 1819. Kan noen hjelpe meg med opplysn.videre bakover fra Hans og Marte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hans Hansen døpt 20-12-1772 i Degernes Østfold, gift 13-7-1791 med Marte Olsdtr. døpt 23-4-1775 i Degernes.Foreldre til Hans er Hans Hansen f.1732 i Rakkestad,døde 22-4-1805 i Degernes,gift 25-3-1756 med Sidsel Pedersdtr. f.1738,døde 21-1-1812 i Rakkestad. Alle opplysninger fra Fam.search. Her er foreldrene til Hans Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei ! Det er min slekt du har kommet innpå her. Det er også jeg som har sendt det til Family Search. Kom gjerne med spørsmål om hva du trenger, så skal jeg prøve å hjelpe.Hilsen Arild Oliver Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hansen

Hei Arild.Takk for tilbakemelding. Hvis du gir meg din E-post adresse, kan jeg lage en RTF Word-fil og sende deg, så ser du hva jeg har ? Mvh Kjell Hansen Sandefjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Per Kåre Olsen

I 1657 hadde Gaute Greager 3 hester, 13 nøt, 11 sauer og 3 gjeter. I 1661 bodde Ole på gården, som han og hans søsken eide. Det var formodentlig Oles sønner som bodde på Greager i 1664: Per Olsen, 24 år, bruker 1/2 skipp.. Anders Olsen, 22 år, bruker 1/2 skipp. Oppsittere i 1723, Ole Hansen. Kommer tilbake senere med referanse til opplysningene senere.Mottar gjerne info. om før- og etterslekt til Hans Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hansen

Kan du sende meg din E-post adresse? Jeg kan lage en RTF Word fil og sende deg. Min E-post er kjhanse5@online.no Ha en god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Kåre Olsen

Opplysningene om Greager er hentet fra boken 'Skyldfolk gjennom tre århundrer' skrevet av Anna Sønstegaard. Lånt på Østfold Fylkesbibiliotek i Fredrikstad.Min e-mail adresse er: perkolsen@c2i.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.