Gå til innhold
Arkivverket

[#22627] Maren Julie Simensd. f.1854 Skjeberg


Gjest Hanne-H.Ihlen (f.Bøe)
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne-H.Ihlen (f.Bøe)

Leter etter oldemor Maren Julie Simensd. f.1853/4 i Skjeberg, Østfold. Har DA 1865 Skeberg, og DA 1900 Tune,der hun står med familien gift med Ludvig Arnes. Skulle gjerne hatt flere opplysninger om disse - tidligere og senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne-H.Ihlen (f.Bøe)

Takk skal du ha,hjelp er flott!! Jeg har så problemer med å finne det jeg skal ha på FS,skjønner ikke hvorfor men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

På FS finner jeg Maren Julie døpt 9.7.1854 i Skjeberg, av foreldre Simen Andersen og Marie Johanne Andersdatter.Her er lenke til 1865, som du har funnet: LenkeJeg finner foreldrene gift så tidlig som 1836 i Rakkestad: 14.7.1836. Da som Simen Andersen og Johanne Maria Andersdtr. Begge 24 år, hans far Anders Pedersen, hennes Anders Andersen.Fant disse barna, vet ikke om der er fler:Marie Sophie født 1838, døpt 9.9. i Rakkestad.Hans Petter født 20.8.1840, døpt 30.8.1840.Karen Antonette, født og død desember 1842.Anders Olas, født 19.2.1844, døpt 03.3.1844.Tvillinger Ole Anton og Edvard, født 08.6.1846, døpt 21.6.1846.Karen Johnette født 9.10.1848, døpt 22.10.1848.Anne Dorthea, født 21.5.1851, døpt 29.6.1851.(På Familysearch finner jeg en Simen Andersen født 16. mai 1812, døpt 24. mai, med foreldre Anders Pedersen og Sissel Simensdatter, men disse skal være fra Roer i Rygge, så jeg er usikker på om det er samme...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Det kan ta litt tid å få fullt utbytte av FS, men det går ofte bedre når man avgrenser søket sitt. Eks: Jeg leste at Maren var født ca 1854. Jeg skrev da inn Fornavn: Maren Julie. Etternavn: Simensdatter, birth/christening, +/- 2 år, 1854. Og valgte landet Norge.Da kom det kun opp noen få treff, og det er lett å finne riktig Maren Julie.Tilsvarende valgte jeg Simen Andersen, med spouse Johanne. Married, +/- 10 år, 1843 (for å dekke et stort nok tidsrom til å fange inn bryllupet).Men jeg ser nå at det er registrert to ulike bryllup mellom to med tilsvarende navn. Her er det andre tidspunktet, fra Vaaler 1846: LenkeFinner det første bryllupet (1834, Rakkestad) som mest troverdig for din Simen, av to grunner: 1.Simen og Johanne er i FT1865 registrert med en 25 år gammel sønn. Bryllupet i 1846 ville da blitt for seint for dette. 2.I Vaalerbryllupet 1846 er bruden 22, mannen 28. Dette stemmer ikke med FT1865, der Johanne er 55 og Simen er 54.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne-H.Ihlen (f.Bøe)

Jeg kan ikke annet enn å takke så mye jeg - sjekker ut litt. Takk for gode tips Alexander,skal prøve det neste gang. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.