Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#22642] Christine Larsdatter (Holden/Løvaasli), Hemne

Recommended Posts

Gjest Alexander Lange

Christine Larsdatter skal være uekte barn av Lars Jonsen Wingebachen og Gunil Larsdatter, og født i 1799. (I notater fra eldre slektninger skal hun gå under navnene Holden og Løvåsli. Løvåsli er en husmannsplass under Holden gård i Hemne, så vidt jeg har skjønt.)15. oktober 1818 giftet hun seg med Erik Haagensen, sønn av Haagen Knutsen. Disse finnes i FT1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11612&variabel=0&postnr=445&fulle=true&spraak=n>LenkeErik og Christine får sammen sønnen Amund Eriksen, som jeg finner igjen i FT1865. LenkeErik dør 2. september 1865 og Christine 9. mai 1868 - men jeg finner ingen av de i FT1865. Dette kan være Christine i 1801:

• 1 måned senere...
Gjest Jan Peter Wiborg

Tror nok kanskje du bør ta en titt i 'Hemneboka : ei bygdebok for Hemne prestegjeld (herada Heim, Hemne, Snillfjord og Vinje)' ... :-)Folketellingen i 1865 ble 'tatt opp' 1. januar 1866, så det er grunnen til at du ikke finner Erik Haagensen. Hvor Christine har 'gjemt seg' er et større mysterium... :-)Jan

Gjest Alexander Lange

Takk til dere for gode tips! Har notert meg kirkeboka, men har vært mye opptatt med jobb og reiser siste månedene. Håper det roer seg i september...Har sett på Hemneslekt uten å finne de igjen. Har imidlertid funnet et par andre der, det er en svært god side!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.