Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Alexander Lange

[#22681] Fredrikke Wilhelmine Thorne, gift Juel.

Recommended Posts

Gjest Alexander Lange

Fredrikke var en av mine aner, men jeg finner ikke hennes fødsel. Hun giftet seg med Iver Albert Juel 4. juni 1848. I 'Familien Juel fra Skoger og Drammen' står det at hun er født i 1827, noe som stemmer med alderen i FT1865.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60602.wc2&variabel=0&postnr=10980&fulle=true&spraak=n>LenkeI FS (kirkebok Strømsø) finner jeg imidlertid en Fredrikke Wilhelmine Sørensdatter Thorne, født 21.juni 1831.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alexander Lange

Dette er korrekt Lenke til fødselen i 1831.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Frederike Wilhelmine, født 23.09.1827, døpt i Bragernes 06.01.1828, datter av Kjøbmand Frederik Thorne og Henriette Schive. (Bragernes Mini I 7)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alexander Lange

Supert! Tusen takk skal du ha! Jeg finner ikke foreldrene igjen i noen folketellinger - og finner kun bryllupet deres fra 1827 (18. mars, seks måneder før Frederikke ble født) i FS. - Enten har jeg omgått de, eller så er de født etter 1801 og død etter 1865.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alexander Lange

Av navnelikhet og geografi vil jeg nok gjette på at dette kan være Fredrik Thornes foreldre: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.