Gå til innhold
Arkivverket

[#22681] Fredrikke Wilhelmine Thorne, gift Juel.


Gjest Alexander Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexander Lange

Fredrikke var en av mine aner, men jeg finner ikke hennes fødsel. Hun giftet seg med Iver Albert Juel 4. juni 1848. I 'Familien Juel fra Skoger og Drammen' står det at hun er født i 1827, noe som stemmer med alderen i FT1865.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60602.wc2&variabel=0&postnr=10980&fulle=true&spraak=n>LenkeI FS (kirkebok Strømsø) finner jeg imidlertid en Fredrikke Wilhelmine Sørensdatter Thorne, født 21.juni 1831.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Frederike Wilhelmine, født 23.09.1827, døpt i Bragernes 06.01.1828, datter av Kjøbmand Frederik Thorne og Henriette Schive. (Bragernes Mini I 7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Supert! Tusen takk skal du ha! Jeg finner ikke foreldrene igjen i noen folketellinger - og finner kun bryllupet deres fra 1827 (18. mars, seks måneder før Frederikke ble født) i FS. - Enten har jeg omgått de, eller så er de født etter 1801 og død etter 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.