Gå til innhold
Arkivverket

[#22691] Elen Larsdatter Moe frå Orkdal


Gjest Marte Mona
 Del

Recommended Posts

Gjest Marte Mona

Hei. Eg er ute etter opplysningar om Elen Larsdatter Moe. Ho skal vera fødd i Orkdal og kan vera Elen Larsdatter, 9 år, fosterbarn på gården Brækken i folketeljinga for 1801. Ho var truleg frå Svorkmo/Skjølberg. Ho kan stå i kyrkjebok for Svorkmo fødd og døypt rundt 1793. Ho sat i fengsel i Trondheim frå 1818. Er også interessert i dødsåret hennar. helsing Marte Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Hei! Jeg har en hel del opplysninger om Elen, både når det gjelder aner og etterkommere. Dødsåret vet jeg imidlertid ikke, så langt. Ta gjerne kontakt via e-post: haavler@online.no. Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Hun ble dømt til døden ved halshogging, men ble benåda, og dommen ble omgjort til livstidsdom. Etter flere rømninger roet hun seg ned, og i 1833 fikk hun friheten tilbake etter god oppførsel de siste åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.