Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#22755] Langer - matros ved Fredriksvern verft

Recommended Posts

Gjest Tom Langer Andersen

Hans Henrichsen Langer (1734-1792) var matros ved Fredriksvern verft.Under Militærrullar finnes noe om sjømilitære virksomhet. For Vestfold-Telemark avgrenset til 1706-1707. Har noen arbeidet med dette? Kan noen hjelpe med ideer om kildematerialer som dekker større deler av dette tidsrommet på 1700-tallet?

• 7 måneder senere...
Gjest Gunn Huglen

Hei igjen!Jeg har samme problem med å finne en matros som arbeidet ved Fredriksværn verft, ca 1800-1832.Henvendelser til Arkivet i Kongsberg/ Oslo/ Stavanger, har vært til liten nytte for meg dessverre.Jeg har fått noe hjelp til oppslag i Kirkebøker for Fredriksvern i den aktuelle tiden.Her fikk jeg hjelp av en som gjorde oppslag på riksarkivet i Oslo for meg.Jeg skrev direkte til DIS Akershus og der var det noen som kunne hjelpe med kirkebok-oppslag.Mvh. Gunn Huglen

Gjest Gunn Huglen

Kan hende det ville være en idee å kontakte lokalhistorikere i Stavern, som arbieider med kilder til historien rundt Fredriksværn verft.I lokalavisen for Larviksdistriktet, Østlandsposten, finner du en del arkivstoff og artikler om gamle Fredriksværn.Legger inn en lenke hit . http://www.istavern.no/index/sak/C6/ Brunlanes historielag har også muligens tilgang til en del kilder om denne tiden.Mvh. Gunn H.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.