Gå til innhold
Arkivverket

[#22766] Matros Christen Jansen og Christine Johanne Thomesdtr, Bergen


Gjest Ørjan Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Karlsen

Disse giftet seg 30/11+1777 i froepr., han ungkar og matros, hun pike. De fikk barna Anne Birgitte 1776, Christiane 1778, Iver Christian 1784, Jahn Iver 1786, Birte 1788, Anna Kierstine 1791, Anna Kierstine 1793 og Anna Elisabeth 1796. Christen døde 5/5-1797 på St Jørgens. Han er antagelig født omtrent 1755 i Bergen, nevnt under matroser i Bergen. Hans kone Christine finner jeg ingen data på, om hun da ikke er tjener i Bergen 1801 som 41 år. Jeg finner bare Jan Iver av barna deres i 1801 tellingen, muligens også Birte, hos sin tante Anne Christina Hansdatter (?), enke på 49 år. Jan Iver fikk ei uekte datter med Ellen Elisabeth Hess Klingenberg i 1808 som de kalte Jannike, siden finner jeg han ikke.Noen som har opplysninger om disse personene (Ellen Klingenberg har jeg mer om).Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Dette er sannsynligvis Anne B. LenkeDersom du søker etter Merknad som inneholder 'Jansen' så finner du 6 barn som dør innen 3 år og etter 1777. Ved en rask sjekk stemmer disse med det du har oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hallo Ørjan. Har du etterkommere til Ellen Hess Klingenberg, er jeg interessert.Jeg har hennes foreldre og videre morslekten. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Faddere til Jahn Iver f.1786 er: Anne Kirstine Thomasdatter,Cathrine Thomasdatter, Thomas ?(ikke leselig på filmkort),Jan Thorsen, Petter Dam. Mulig dette kan gi en indikasjon på hvem i allefall moren er ??. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Karlsen

Til Terje,jeg har ikke allverden, hun fikk jo datteren Janniche Kristine i 1808 med Jahn Iver Christensen. Senere (3 feb 1811 i Bergen) ble hun gift med Svend Ellertsen, de hadde ihvertfall to sønner, Anders f. 1813 og Ellert (jfr. 1815 tellingen), disse har jeg ikke fulgt opp. Janniche (1809-1889) ble gift 27/6 1835 i Lindås med Ellev Jonsen Konglevoll (1808-1902) og de hadde (minst) 6 barn født på Konglevoll. De har stor etterslekt, litt i Bergen, mye i Lindås, vet ikke om det er interessant?Forøvrig, takk for innspillene begge to.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.