Gå til innhold
Arkivverket

[#22814] Tollefsen,Fotland,Egersund


Gjest Torill Norseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Norseth

Jeg har en Olava Kathrine Salvesdatter Fotland f.7-5-1855 i Egersund.Hennes foreldre: skomaker Tollef Tollefsen og Anne Salvesdatter Fotland. Foreldrenes vielsesdato:7-12-1853. Tollefs far:Tollef Christiansen. Annes far: Salve Olsen. Jeg ønsker meg foreldrenes fødselsdato og navn på mødrene.Jeg har sett i Kirkebøkene for Egersund, men de var så vanskelig å lese at jeg trenger litt hjelp. Hilsen fra Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Eg har søkt litt i Familysearch. Noe passer bra, og noe mindre bra. Men dersom du har tilgang til kirkebøkene kan du kanskje kontrollere gjetningane mine:Ein sannsynlig kandidat som Anne Salvesdatter er denne, døpt i 1824:ANE Christening: 20 MAY 1824 Egersund, Rogaland, Father: SALVE THOBIAS OLSEN Mother: INGER MARIA AAMUNSDR SALVE THOBIAS OLSEN Spouse: INGER MARIA AAMUNSDR - Marriage: 29 MAY 1823 Egersund, Rogaland,SALVE TOBIAS Christening: 16 MAR 1789 Egersund, Rogaland, Father: OLE NIELSEN Mother: ANNE SVENDSDR[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11101.wc2&variabel=0&postnr=1015&fulle=true&spraak=n>LenkeINGER MARIA Christening: 05 OCT 1786 Egersund, Rogaland, Father: OMMUND HANSSEN Mother: INGER CATRINE JOHANNESDRLenkeTollef Tollefsen, 41 år i 1866, er meir mystisk.Det er sannsynlig at slekta er på Fotland i 1801: LenkeTollei Clausen blei født rett før folketellinga 1/2 1801: TOLLEI Christening: 31 JAN 1801 Egersund, Rogaland, - Father: CLAUS MORTENSEN Mother: INGEBOR TOLLEISDRDet er trulig denne Tollei som gifter seg som 17-åring i Birkreim:TOLLOF CLAUSEN Spouse: GURI TOLLOFSDR - Marriage: 26 JUN 1817 Bjerkreim, Rogaland, - Husband Age at Marriage: 17 Wife Age at Marriage: 26Her trur eg det må vere ei forveksling i kirkeboka, det er søstera Berte som er 26 år og gifter seg i 1817.Berte og Guri i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Norseth

Hei Harald. Tusen takk for svar. Kirkebøkene er vanskelig å lese, men det blir kanskje litt lettere nå som jeg har noen navn å gå ut fra.Så nå har jeg ikke fritidsproblemer i tiden fremover! Vennlig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.