Gå til innhold
Arkivverket

[#22900] Vielse i Bodin 1850


Gjest Trond Okkenhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Okkenhaug

Jens Eliasen og Hanna Kjerstine Hansdtr. ble viet i Bodin 23.05.1850. Er det noen som har tilgang til kirkeboka for Bodin og kan se hvem som er far til brudgommen? På forhånd takk. mvh Trond O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Dersom du starter med FamilySearch og sjekker opplysningene i etterkant, vil du finne at brudgommen ved giftemålet er oppført som Jens Eliassen f 1816 Vist, Verdal. Hans far skal ha vært Elias Thomassen f 1765 Verdal, og da er det vel han du finner her: LenkeMen alt dette må selvfølgelig etterprøves på alle bauger og kanter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Takk Arnstein, dette kan stemme. Men ser du Elias Thomassen nevnt i forbindelse med giftemålet,-på FS? Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Nei - men jeg finner en Jens Eliassen f 1816 Vist, Verdal, far: Elias Thomassen f 1765 Verdal, og det skal vel godt gjøres at det er 2 stk JE f 1816 Vist, Verdal. Nå er dette FS IGI, og må derfor gås ekstra godt etter i sømmene!En Elias Thomesen ble gift med Ingebor Jensdr 22.7.1802 i Verdal (VRI). Det ville vært naturlig at disse fikk en sønn kalt Jens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

...nå ser jeg forresten at en Elias Thomesen ble gift 30.6.1808 i Verdal med Ragnil Baardsdr - begge gift tidligere (VRI).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Takk igjen Arnstein. Problemet er at vi egentlig har bare en Jens Eliasen f. i Verdal i det hele tatt. Han er f. 25.09.1817 på Stiklestadvald som sønn av Elias Jensen og Marta Pedersdtr. Men så får din Elias Thomassen en sønn 12.03.1816 i Västgård i Kall, Jämtland som heter Jens. Det var for å fastslå hvem av disse som giftes i Bodin 23.05.1850 jeg trenger hjelp. hvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Den Jens som du nevner født 1817 som sønn av Elias Jensen og Marta Pedersdtr, er i FS-VRI ført som død 26.12.1827 (bare 10 år gml).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Hei igjen Arnstein. Ja jeg er klar over det, men det er ikke skjelden en finner feil i kirkeboka. Derfor er patrinymikonet til brudgommen i Bodin 1850 så viktig,- er det Jensen eller Thomassen? mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.