Gå til innhold
Arkivverket

[#22911] Voss: Dorthe Aamundsdotter Eimstad. Gift 2pinsedag 1731 m. Stephen Jonson.


Gjest Ørjan  Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan  Larsen

Hei.Dorte Aamundsdotter ( skrives også Dordi Oddmundsdotter). Har noen sette denne damen noe sted? hun kom fra gården Eimstad i Voss, men hun kan ha vært taus der, da jeg ikke finner henne på denne gården. ( Jeg har ingen datoer og fødselsår på henne).Jeg har sjekket bygdebøker uten resultsat. Døtrene Dønåt, døpt 1736 og Brita døpt 1739, kan ha noen av Dorthes familie til faddere, men har noen mulighet for å sjekke dåp på døtrene i for.eks kirkebok for Voss?Mvh Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Fadrene er stort sett naboer, så det er lite hjelp å finne. Dønåt er et spesielt navn, men det hjelper lite når hun er oppkalt etter mor til Steffa.Fadrer på Jon 1733: Knudt Hefte, Tosten Leydahl, Eric Tvinden, Maal FlatTejen på Stoupen, Britha Giøesteen.Fadrer på Dønåt 1736: Jackob Leydahl, Lars Jonsen giøesten, Ragnilde Flætre, Ragnilde Leydahl, Ingebor Hæfte.Fadrer på Brita 1739: Tosten Lejdahl, Ole Tvinden, Brita Giøsten, Anna Tvinden, Ragnilda Joensd: Giøsten.I 1701 finnes det 3 Aamund og 19 Omund på Voss. Mange av disse er for unge til å kunne være far til Dordei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

hei og takk for svar. Da får jeg la Dordi være, siden ingen på Eimstad står oppført som far.Helsing Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei! Jeg har Dordi i mine filer men jeg har ikke hennes foreldre. Hun er nevnt i Vossestrandboken av Roald Lyngvær på Njåtveit i Vossestrand gift 1731 med Steffa Jonsen Gjøstein. Barn: Jon 1733-1741, Dønåt 1736-1821 på Ulvund i Myrkdalen, Brita 1739-? på Draugsvoll, Jon 1742-? på Øvre Meland, Vossestrand og Kari f.1747 på Vabø, Lindås sokn, Lindås gm 1772 Bjarne Eilivsen Nesheim f.1748. Har ikke noen barn i min base.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.