Gå til innhold
Arkivverket
Gjest erik alhaug

[#22992] Oversikt over døde i Norge før 1995

Recommended Posts

Gjest erik alhaug

Kfr innlegg 22955 om oversikt dødsfall i Norge 1995-2001. Fins det tilsvarende for dødsfall før 1995?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Otto Jørgensen

Det vil avhenge meget av hvor i landet du vil søke, se f.eks. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erik alhaug

Det gjelder Oslo på 1980-tallet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Nei, ikke på nettet. Dersom det er en person du leter etter, og du har f.dato, kan du ringe gravferdsetaten f.eks?Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erik alhaug

Takk for tips Laila. Som du kanskje husker er personen (født 09.02.1891) niesen til min oldfars søsken Kristian og Hanna Mikkelsen (innlegg 14728) som du hjalp meg med ifjor. (Jeg kom dog ikke videre med Kristian og Hanna trass i brev med off.etat i USA; det var et for vanlig navn med bl.a. mange danske 'dobbeltgjengere'). Har du som driver så mye med dette lettvint et nummer jeg kan ringe i Oslo? Mvh Erik Alhaug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per B. Lilje

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke skulle være mulig å i Norge få noe tilsvarende 'Sveriges Dödbok', dvs. alment tilgjengelig alle dødsfall som er dataregistrert av Folkeregisteret/Det Sentrale Personregister. Sveriges Dödbok er komplett fra 1970 (med fullt navn, fødsels- og personnummer, full adresse ved dødsfall, fødesogn, dødsdato, dødssogn, sivilstand) og har en stor andel av alle dødsfall 1950-1970 (til dels med færre opplysninger). I Norge trodde jeg Det Sentrale Personregister skulle ha dataregistrert alle mennesker som har vært bosatt i Norge etter oktober 1964, inklusive deres dødsfall. Hva hindrer at det for disse utgis noe tilsvarende Sveriges Dödbok i søkbar utgave?Det er folkeregistrene i den enkelte kommune som registrerer dødsfallene i Det Sentrale Personregister basert på dødsfallsmeldingene de har mottatt fra skifteretten (i byene) eller lensmannen (på landet). Disse får igjen stort sett i dag meldinger om dødsfall fra begravelsesbyråene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.