Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#23051] Hendrikka Evensdtr 1816 og Søren Johnsen 1814, Kirkeby, Johnsrud, Lommedalen

Recommended Posts

Gjest Alexander Lange

FS har registrert følgende barn av Hendrikka og Søren, samtlige i Asker (datoen angir dåpstidspunktet): 02 JUL 1843 - Johan Sørensen (kan tyde på at Hendrikka var høygravid under bryllupet i mars) 25 FEB 1849 - Christen Sørensen 05 APR 1846 - Maren Sørensen (døde trolig som liten, for kun fem år etter gir de neste datter samme navn) 16 MAR 1851 - Maren SørensenSøren Johnsens far var John Pedersen, i følge FS' registrering av bryllupet. Det øker sannsynligheten for at det er Sørens dåp vi finner her: Lenke

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Hei Alexander ! Takk for svar. Dette er første gang jeg bruker forumet, så du er 'historisk' for meg. Mitt første svar.Min manns oldemor heter Thorine Sørensen, og under døpte i Asker 1800-1878, står hun oppført med overnevnte foreldre (Hendrikka og Søren).Dine opplysninger var nye for meg, da jeg kun har funnet henne i FT 1865, og da er hun allerede ute av hjemmet, og barnepike 12 år gammel.Mvh Kristin

Gjest Alexander Lange

Bare hyggelig å hjelpe, Kristin, og velkommen til forumet!Du finner de opplysningene jeg ga deg om de andre barna ved å gå inn på denne siden: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/search_igi.asp?batch_number=C428204&region=12>Lenke (døpte i Asker 1825-1864), og skrive Søren under Father og Henrikke under Mother.Din manns oldemor fant jeg først ikke fordi Hendrikka i den dåpen (

Gjest Egil Sundelius

'Trenger ikke reise så langt'! Vi kan også søke her: Lenke , bl. a. Ved søk med deler av fornavne finner vi dåp til ca 5 barn, lykke til.Under 'Samme område' finner du flere kilder i Asker. Hilsen Egil S.

Gjest Hanne Widding

I lokalsamlingen i hovedbiblioteket på Bekkestua har de Arne Mohus´ 'Husmannsplasser i Bærum' del 3, Lommedalen. I dette heftet vil du finne gårdene i Lommdalen og de som har bodd der gjennom tidene. Start på Kirkeby nedre og fortsett til gårdene Øvre Johnsrud, Åmot og Wensås for å finne Søren Johnsens aner. Hendrika Evensdatter (f. 26.10.1816) var datter av Even Christoffersen og Thore Mikkelsdatter på Bye. Thore var 18 år i 1801 og tjenestejente på Åmot.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.