Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Heidi Karlsen

[#23059] Beate Syvertsdatter

Recommended Posts

Gjest Heidi Karlsen

Beate Syvertsdatter, født i 1809 i Kristiania

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Andersen

Beklager, men du vil nok ikke få svar dersom du ikke sier noe om hva du vil vite. I tillegg bør du oppgi det du vet helst med referense til kilder her på DA.Dette gjelder alle dine tema i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg er dessuten ganske sikker på at det ikke er født noen Beate Syvertsdatter i Christiania i 1809, så vennligst oppgi også kilden for dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi Karlsen

Beate skal visst være gift med en som het Ole Olsen fra Sverige. Det står oppført at hun var født i 1809 og han i 1793

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Det skulle vel ikke være henne du er ute etter Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Det står hun er født i Vardal pr. Christiania. Vardal ligger i nåværende Gjøvik. Christiania - her menes sikkert Christians amt, går jeg ut fra, det gamle navn på Oppland fylke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen
http://slekthistorielaget.no Her finner du kirkebøker for Vardal, Biri, etc.Jeg fant en Beate Syversdatter født 20/1, døpt 5/2 - 1809. Foreldre: Syver Larsen og Gudbjørg Olsdatter, begge bosatt på Braastadeiet (plass under Bråstad).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Selv om jeg ikke får noen respons, sier jeg likevel hva jeg har å si. De to eldste barna er nok født i Christiania - det er også deres fødested oppgitt i 1900.Lykke til videre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan snakke med deg jeg. Helt riktig er eldste barn, Bernt Anton født i Fjerdingen, Christiania 19.10.1834 og døpt i vor Frelsers Kirke 25.01.1835 med foreldre Ole Olsen og Beatha Syversdatter. (Har ikke sett etter andre barn).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vielse i vor Frelsers Kirke, Christiania 17.08.1833 (Oslo Domkirke Mini 19). Her bekreftes at hun er født i 'Wardal', alder 24 år og at hennes far er Syver Larsen. (Han er født i 'Carlskrona')

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Flott! Og jeg tipper at denne Syver Larsen på Øvre Braastad er hennes far Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi Karlsen

Hei alle sammen. Takk for god hjelp. Har ikke vært logget på før nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi Boysen

Til Geir Berntsen Du skriver at en er fra Carlskrona. Mener du Ole Olsen eller Syver Larsen. Jeg går ut i fra at det er Ole Olsen men jeg er ikke sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, riktig, det er Ole Olsen som var fra Karlskrona. ( Jeg ser at det kan virke uklart slik det er formulert )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.