Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Aase R Sæther

[#23089] Peter Henrik Ellingson, frå Davik til USA - vidare lagnad?

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

I juni 1882 utvandra Simon Ellingson Lefdal, feilskrive Løfdal på DA, frå Davik til USA, over Bergen. I USA brukte han etternamnet ELLINGSON, og det gjorde resten av familien hans óg.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=0205EMIG&variabel=0&postnr=115&fulle=true&spraak=n>LenkeI april 1883 kom kona og dei 6 borna etter,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mariann Stokken

Hei Aase. Det er tre treff på Hans Ellingson på SSDI, særleg den eine, er absolutt aktuell. F.1913-d.2001. Eg vil tru at det skulle vera mogeleg å finna ein nekrolog etter han...Venleg helsing Mariann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N: Christiansen

Den eneste Hans Ellingson i 1930 med rett alder (16-17 år) er sønn av John og Bettina, han f. i Norge, hun f. i MN.Magefølelsen sier 'nei'. Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Takkar for innspel så langt! Er Peter å finne i t.d. 1910 census?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N: Christiansen

Hadde han vært hadde jeg nevnt det, men, jeg finner ham nok dessverre ikke, Aase!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Det burde eg skjønt ;-) Takk for forsøk uansett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Lurer på om han framleis er heime hos foreldra i 1900? Dei skal du finne i Ortonville, MN.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Vel, fant dem endelig, ikke i Ortonville, men i Otrey. Og, kjære Simon var indexert Lemon...Du finner imagen her: (i ca 2 dager, så du får laste den ned med en gang, over 4 mb, men jeg har ikke tid til å gjøre noe med den)http://www.lailas.net/lookup/ellingson.bmp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Martha Ellingson bodde forøvrig i Otrey i 1910 og. og den eneste av ungene som bodde hjemme var Kate.Det er nok litt uvørent forarbeide av din kontakt i USA. Ellingsons eide nemlig den farmen de drev, så de har nok bodd der hele tiden. Elling bor i Ortonville , BigStone Co. Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Mange, mange takk! Det er alltid lettare å gå vidare med rette opplysningar. Det er nok ofte slik, dessverre, både der borte og her, at 'sikre' opplysningar ikkje alltid viser seg å holde heilt mål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.