Gå til innhold
Arkivverket

[#23116] 2 x Abigael Michelsdatter Glæsnes, f. Sund 1750-tallet


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Kan noen bistå med å skille eller koble to ganger Abigael Michelsdatter Glæsnes som jeg har blant mine data?Den ene har jeg som datter av Michel Ols. Glæsnes, f. ca 1750 og notert 'gift med Johannes Ørebech'. Den andre har jeg som født 1757, død 1804 på Store Sangolt, gift med Johannes Hansen Bernes i 1785.Er dette samme damen? Og hva med opphav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Hallo HeidiJa denne oppgave var enklere, dette er samme dame. Johannes Hansen Sangoltshellen f. Indre Bernes på Osterøy vart gift med Abigael Michelsdatter Glesnes. Dei budde i Aurebekken, som ligger litt sør for Laksen og nord for Sund (Klokkarvik). Plassen heiter den dag i dag Aurebekken eller som det står Ørebech. Hennes opphav står det om i dette innlegget Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

PS: Jeg er herved innmeldt i kortidsminneforeningen... Eller kanskje jeg skal skylde på ammetåken? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.