Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#23231] Manntalet 1664-66 for Inderøy prosti

Recommended Posts

• 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Sissil Bruun Sorensen

Akkurat naa staar det paa meg - vi prover aa finne fram til hvordan informasjonen skal registrert slik at databasen blir lesbar for alle prestegjeldene. Men jeg har ikke hatt tid til aa sende inn en demo. Skal gjore det saa snart jeg faar tid. I mellomtiden gaar det an aa sporre meg om informasjon om dataene i basen dersom man onsker det.Sissil

Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi vil prøve å få ut databasen slik Sissil Bruun Sørensen har sendt den til oss. Det ligger en begrensning i programmet som vi skal prøve å få fikset. Dette har tatt litt lengre tid enn forventet, men vi tror vi har en løsning om ikke så altfor lenge.

Gjest Ole Tronstad

Til Sissil: Eksempler: Gård 279 Hjule har oppsitter Matz Christensøn. I følge opplysninger jeg har er han oppsitter på 283 Gouse (som det står i dette manntallet,nå Gausen) både før og etter. Gårdene Tronstad har og andre navn ( gård 272 og 273) enn det jeg har før og ettter dette manntall. Det virker som gårdsnavn og personnavn er forskjøvet for meg, men jeg kan selvsagt ta feil.

• 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Ole Tronstad

Konverteringsfeil ? Det ser ut som det er en feil mellom gård og personer i manntallet. I allefall synes det som at det er en forskyvning ved å sammenligne med andre opplysninger fra denne tida. Ved å gå igjennom side 49 og 50 i manntallet synes det som det er en forskyvning på 3 -4 linjer mellom gard og personer. I et tidligere innlegg vises det til en konverteringsfeil fra DA. Er den retta (og er den skyld i feilen ?)?

Gjest Anette Skogseth Clausen

Konverteringen virker, men dataene må dessverre behandles litt til før databasen blir helt korrekt.Kobling mellom gårder og personer er nå korrekt, men dessverre vil hver gård bli vist to ganger: en gang for førsteperson på gården og en gang til med de resterende beboerne på gården.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.