Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#23249] Foreldre til Anne Olsdatter Schøyen f. 1744, Nes , Akershus

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

Hei!Jeg har trålet gården Schøyen og nabogårdene til Magelien i bygdeboken for Nes uten å finne den aktuelle Anne Olsdatter.Jeg har søster til Christen - Mari Nilsdatter som ble gift i 1780 med Israel Eriksen fra Håkålia i min slektsbase.Kjenner du forefedrene til foreldrene deres - Nils Kristensen (ca. 1716-1798) og Karen Hansdatter - begge fra Ullensaker?Odd Brede

Gjest Svein Arnesen

Hei, Har aner fra området, men ingen fra deres plasser. Men har 'litt erfaring' på Mangenskogen. Mitt erfaring er at befolkningen i området vekslet mellom Nes, Odal, Eidskog og Aurskog i en herlig blanding. Det er det som gir oss utfordringer? Tok et søk i FS på Anne Olsdtr(1742-1746)Alder i FT1801 er vel sånn ca? Jeg fant 10 i Odal, 10 i Nes, 5 i Eidskog og 7 i Aurskog, så det er en del å velge i. Fant bl.a. ei i Aurskog som er født Anne Olsen or Mangen 12/5 1743, F. Ole Eriksen, M. Ellen Halvors or Mangen. Det er jo ikke langt mellom Mangen og Magelien. Svein

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.