Gå til innhold
Arkivverket

[#23258] Kjennskap til Drøbak ca 1875 - 1900 ?


Gjest Kristin Berthelsen Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

I 1875,1877 og 1880 ble det gitt; til Johannes Jacob Westbye, rett til å utskjenke øl, vin og cider.I FT 1900 bor Johannes i Storgaden, matr.92,( hvor ligge dette stedet idag?) her står han oppført som kjøpmand.I 1931? ble det opprettet, av/etter ham, et legat for Drøbak gamlehjem og premiering til skolebarnJeg har hans aner, så det jeg ønsker er opplysninger om Johannes' butikk,drikkested og legat.Mvh Kristin B. Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Siden du har hans aner: Er dette en etterkommer av Mathias Westbye fra Drammen? Mener å huske at jeg sporet en av hans etterkommere til Drøbak.Skiftet etter Mathias: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen Jensen

Hei: Aner og aner, jeg har to ledd tilbake, men skrev det slik, fordi jeg har fått hjelp til denne familien før. Har ett godt stykke arbeid igjen på hans forfedre og deres familier. Om han er i slekt med Mathias vet , jeg dessverre ikke, men han er ikke av de nærmeste forfedre.:o) Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.