Gå til innhold
Arkivverket

[#23309] Niels Jacobsen aner - født i Norge, død i Skagen Danmark


Gjest Målfrid Tofteberg Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest Målfrid Tofteberg Bjerke

Jeg søker Niels Jacobsen, født 13.des 1795 i Kristiania. Han blev som 7 åring sendt til Skagen i Danmark fordi hans foreldre var fattige. Her arbeider han for kjøpmann Bergen. Han steller godt med gutten og kjøper en liten gård til han når han gifter seg. Niels Jacobsen ble strandfogd og politibetjent i Skagen og endte sine dager som en kjent og respektert mann. Hans barn og etterkommere heter Nordmand til etternavn.Jeg vet ikke om opplysningene om at han var i fra Kristiania er korrekte.I FamilySearch finner jeg en Niels Jacobsen som er døpt 29 des 1795 Domkirken i Oslo med foreldre Jacob Larsen og Maren Nielsdatter.Er det noen som kan hjelpe meg med dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det var såvidt jeg kan se ingen dåp i vor Frelsers Kirke (Domkirken) 29.12.1795. Jeg har heller ingen Niels Jacobsen registrert døpt i vor Frelser rundt denne dato heller.Han er heller ikke døpt denne dato i Slotskirken (som lå under Aker menighet, Akershus festning var dog en del av Christiania Amt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.