Gå til innhold
Arkivverket

[#23320] Hedemark/Vinger Lund:Konrad Vesel Gustavsen født 1895


Gjest Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Hei! Er det noen med kjennskap med denne gård og de som bodde her i 1900? Konrad Vesel giftet seg til Gran gård i Sørkedalen,Oslo. Jeg har nylig begynt med denne familien og stiller med blanke ark!LenkeRita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Gustav Andersson var f. i Nysockna, Värmland, Sverige 3/9.1856, døde 3.7.1946 Ampian, Kolbjørnsrud i Vinger. Hans kone Bertea Johansd. var f. i Ampian 14.10.1857, død 9.11.1938. Alle deres barn var f. i Ampian. Gustav var på Holmen, Austmarka i Vinger ved vielsen i Austmarka kirke 2.9.1882. Ved folketellinga i 1900 på plassen Lund hvor de forpaktet et stykke jord. Et av deres barn Olga Sabina ble g. her i sognet med Ole Kasper Olsen Husmo. Har etterslekt her i sognet.Gustav og Bertea er oppført i Vinger bygdebok III. side 330. I bygdeboka har det kommet med et barn Oskar Ingvald som to andre var foreldre til. Er det noe mere så ta kontakt med fisollie@online.no Bertea var av finneslekt. Mvh. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Takk Finn!Dette ble en bra start for meg! Det byr vel på litt problemer når jeg må til Sverige og Finnland for å finne deres forfedre tenker jeg. -Fine navn på Gustav og Bertea sine barn.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Rita. Finske slektsnavn har jeg, når det gjelder Sverige så har jeg kontakter. Kontakt meg så skal vi ordne dette. Mvh. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.