Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Birger Forsmo

[#23407] Skifter i Jølster?

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg skulle gjerne vite hva som står i følgende skifter fra Jølster?7449 Ole Andersen Navnløs Jølster 16a 129 1807-18144866 Krispinus Andersen Navnløs, nordre Jølster 18 348b 1828-1836Mvh. Birger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Ole Andersen Navnløs Jølster 16a 129 1807-1814: Datert 9. juli 1810, til enken Brithe Ellingsdatter og barna Elling, Tollef og Ole, alle myndige, og Anders, 20 år, Jens, 14 år, Gunilde, 25 år, og Mari, 16 år.Krispinus Andersen Navnløs, nordre Jølster 18 348b: Datert 1. juli 1833. Det vises til testament datert 6. juli 1815 og konfirmert 27. februar 1816. Etter testamentet var arvingene avdødes stesønner Knud Rasmussen Aamodt, Peder R., Rasmus R., stedatteren Ingeborg Rasmusdatter, 'dattermannen' Ole Pedersen Bolset, og Anders Olsen Navnløs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Enda en gang, hjertelig takk for hurtig svar, Yngve!Hvis jeg forstår det rett så hadde ikke Krispinus sønner men kun en datter? Og stesønnene og stedatteren må være Pernela Ellingsdatter sine barn med Rasmus Knutsen Åmot: Har jeg kanskje misforstått noe her?Mvh. Birger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Krispinus hadde nok bare stebarn, 'dattermannen' var vel gift med stedatteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Enda en gang hjertelig takk Yngve, for et klargjørende svar!Mvh. Birger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive