Gå til innhold
Arkivverket

[#23623] Karl Oskar Andersen f. 1890 i Kristiania.


Gjest Una Svamo
 Del

Recommended Posts

Gjest Una Svamo

I folketellingen for Oslo 1905 sto min farfar KarlOskar Andersen oppført som skipsgutt. Er det noensom kan fortelle meg om hvor jeg kan finne uthvilken båt han seilte på. Jeg vet han var påsjøen i noen år og at han var med på å jobbe iPanama Kanalen. Finnes det noen opplysninger omarbeidere der noe sted?M.v.h. Una Svamo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I norske arkiver skulle det være mulig å finne opplysninger om påmønstring etc. Påmønstringer i Oslo vil være å finne i annotasjons- og hovedrullene til Innrulleringssjefen/Sjømannskontoret i Oslo. Statsarkivet i Oslo vil være rette sted å starte søket etter hans av- og påmønstringer.Mens det nok vil være i utlandet man kan ha best håp om å finne opplysninger om arbeidene og arbeiderne ved Panamakanal-anlegget. Den endelige gjennomføringen av arbeidet var USA-ledet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.