Gå til innhold
Arkivverket

[#23699] Mathias Stomperud Lechsen og Martha Skarpholt Rasmusdatter, Rakkestad


Gjest Kjell Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hansen

Mathias Stomperud Lechsen f 1743 g 03 jan 1764 m Martha Skarpholt Rasmusdatter f 1736 i Rakkestad. Martha ble gravlagt 06 des 1807 i Rakkestad. Mathias døde 22 feb 1789 i Rakkestad Østfold.Har fått så mye god hjelp her og nå spør jeg om noen kan finne aner eller annen slekt til disse 2? De er mine tippoldeforeldre i 4 ledd. Finner ikke mer om disse tross mye søking og leting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen, Kjell! Dette var en skikkelig nøtt. Jeg har funnet en dame som passer i navn og alder og er enke. Hun bor i såfall sammen med sin sønn på en annen kant av landet i 1801. Lenke Finner ikke mange Marthe Rasmusdøtre i folketellinger 1801. Hun kan jo ha flyttet tilbake til Rakkestad senere? Dette var bare et forsøk på hjelp, du kjenner sikkert navn på etterkommere. Hilsen Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nå fant jeg en bedre dame. Her passer det med sønnen Jens Mathisen,som jeg fant i ditt andre debatt innlegg. Lenke Har også funnet Helene Mathisdatter og Larine Mathisdatter på FS. Det er en generasjon bakover du ønsker forstår jeg. Hvem kan gjøre kirkebok-oppslag for deg? Hilsen Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hansens

Arild Oliver Bråten har sendt meg 2 utskrifter som gir meg alle opplysninger jeg var ute etter.Takk til deg og andre som hjelper meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.