Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#23711] Marie Olsdtr f 1798 i Øyers prestegjeld

Recommended Posts

Gjest Dagny Skrødal

Jeg leter etter foreldrene til min tippoldemor Marie Olsdtr f 1798 Øiers prestegjeld.Hun ble gift med Sivert Halstensen Kjærbakken i Verdal Vi finner paret på Bjertnes ved giftermålet i 22.mars 1821. Jeg har funnet bare 1 Marie Olsdtr som passer i folketelling for Øyer 1801 og det er i familien til Ole Paulsen og hustru Karie Fransdtr på gården Hougen, Er det noen som kjenner til denne familien ? Eventuelt avkrefte at det er riktige Marie ?

• 2 måneder senere...
Gjest Jan Olav Skaug

Tor Ile: Bygdabok for Øyer. Natur og kultur, innsyn og utsyn. Utg. av Øyer Bygdabok-nemnd. Bind 1, 1958. Bind 2, 1960. Bind 3, 1968. Bind 4, 1980. 430 s. + 430 s. + 389 s. + 213 s. innb.Disse bøkene inneholder lite slektshistorie. Øyer/Tretten historielag har imidlertid laget avskrift av kirkebøkene og gitt ut disse som bøker (9 bind).Ellers så ligger jo Nanna Egedius sin database over øyværinger søkbar på nettet http://kaldor.no/gedcom/databases.htmMvh Jan Olav

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.