Gå til innhold
Arkivverket

[#23985] Ellen Serena LARSEN


Gjest Els Tveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Hei! Denne var ikke enkel, især fordi Ellen Serena har Larsen som etternavn / patronymikon, og ifølge tidligere innlegg (23919) er datter av Ole Olsen og Gunhild Odesdatter. Hun skulle vel dermed ha hatt Olsen/Olsdatter som etternavn eller patronymikon? Det nærmeste jeg hittil har kommet er en Eline Olsdatter, f. 1847, Romedal, som i 1865 er tjenestepike på gården Røne østre (Lenke).Videre sier du at hun ble gift med Lars Olsen, hvor kom han fra? Og døde Ellen før eller etter 1900? Og er det Selje i nåværende Sogn og Fjordane fylke? Kanskje jeg nå stiller alle de spørsmålene som du selv ønsker svar på, men de melder seg i søkearbeidet. Hadde Ellen flere søsken? Mulig at andre kan hjelpe deg bedre på vei enn jeg. Skal se hva jeg ellers kan finne av tips og ledetråder eller nettsteder som du ev. kan jobbe videre med. Hilsen Grethe Flood

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.