Gå til innhold
Arkivverket

[#24008] Bonsach Sør-Odal/Oslo - igjen


Gjest Jon Erik Berg-Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Forsøker på nytt med 'min' forbindelse til Bonsach:Maria Margrethe Bonsach g.1749 Erik Pedersen Meldisen i Sør-Odal f.ca.1724(Sør-Odal Bind II s.49). Jeg har ikke hennes farsnavn , men gjennom info i tidligere tema (5122 / 23905 / 23960) og i DISTREFF setter jeg opp følgende:Hennes foreldre var Nils Bårdsen Bonsach f.1671 i Oslo,g.(1726 i Vinger) Maria Nilsdatter Lindal.Hennes besteforeldre var gullsmed Bård Gangolphie Bonsach begravd 0710 1701 i Oslo,g. 2008 1666 i Oslo Bodil Nilsdatter begravd 0611 1699. Etter info i DISTREFF tolker jeg det også slik at Bård også KAN ha vært gift med en Sophie ----.Ved en passende anledning skal jeg sjekke Vigerusts forslag om NTG for 1920,men vil gjerne ha tilbakemelding her om jeg misforstått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Oslo var omkring 1700 et sogn og prestegjeld i Aker herred, og må ikke forveksles med Christiania, slik sett har du en liten misforståelse i ditt spørsmål. Ellers så får du jo hele slektens genealogi, forfattet av S H Finne-Grønn, i den referansen fra 1920 som jeg gav deg. Du kan jo der lett kontrollere om ditt oppsett er korrekt eller feilaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Erik Berg-Hansen: Slik jeg tolker det, må det være en Niels Bonsach (f. ca. 1696, g. Marie Nielsdatter Lindal) mellom han som var f.1671 og din Maria Margrethe Bonsach (ref. mitt spm. til Sølvi i disk. 23905.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.