Gå til innhold
Arkivverket

[#24056] Erica Kristina Pedersdatter, f. 1766


Gjest Ragnhild Tvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Tvedt

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne foreldrene til Erica Kristina Pedersdatter f. 26.01.1766 i Lødingen i Nordland? Jeg tror at moren heter Maren Rasmusdatter, men hennes far kan jeg ikke finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Tvedt

Jo selvfølgelig var hun født i 1776. Er visst litt trøtt.. Men jeg er likevel usikker på foreldrene, finner både Peder Ericsen og Peder Eritzen som far, samt at Maren Rasmusdatter var gift med begge to. Skjønner ikke dette helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hmmm... det er kanskje ikke så vanskelig som du vil ha det til....? Ifølge (2) så er det Peder Ericsen som er hennes far.Senere så har han kanskje dødd (skilsmisser var vel heller uvanlig på den tiden), og Maren har giftet seg på nytt med Peder Eritzsen.De bor på gården Fiskefjord i Ft-1801, og der står det også at Maren er gift for 2. gang. LenkeJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.