Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Knut Bryn

[#24068] Gulbrand Andersen (f.ca. 1740). Snekker i Bragernes

Recommended Posts

Gjest Knut Bryn

I FT 1801 for Bragernes finner vi Gulbrand Andersen som enkemann i 'Giedergaden 28'. Han hadde to barn boende hjemme: Johan, 33 år og Anne, 30 år. Er det noen som kjenner til denne familien?Jeg har en mistanke om at denne snekkeren er identisk med Gulbrand Andersen NAGELØREN fra Kongsberg. Han arbeidet som tømmermann ved sølvverket og bodde på Kongsberg i alle fall fram til 1771. Etter dette har jeg ikke funnet ham igjen i Kongsberg-kildene. Jeg viser også til innlegg 24028 ( Lenke ).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Bryn

Takk for rask respons, - selvom dette ikke var så oppløftende for meg. Det kan se ut som den Gulbrand du har funnet, er ekte 'Drammens-gutt'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Pettersen

HeiEn Gulbrand Andersen døper en sønn Johan i 1768 og ei datter Anne i 1771 i Bragernes, Han er da gift med Karen Henningsdtr (ifølge f.s)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Bryn

Takk for det, Magne. Da tror jeg vi kan ganske sikkert kan si at snekker Andersen fra Drammen og tømmermann Andersen fra Kongsberg er to forskjellige personer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.