Gå til innhold
Arkivverket

[#24105] Haakon Oskar Måhr 1872


Gjest Lise Mette Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lise Mette Johansen

Leter etter Haakon Oskar Måhr født i 1872. Siste sted jeg har funnet han er 15/8 1905 i Røyken da han ble far til datteren Esher. Lurer på om han bodde i Oslo eller Akershus og døde en gang på 1950 tallet??? SPØRSMÅLET er om han og kona fikk ei datter m/navn [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person] 14/8 1910?? Lise m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er dette dine folk? I 1900-tellingen for Kristiania har jeg funnet en Oskar Måhr, f. 1872, bosatt i Schleppegrellsgate 22 LenkeMen er ikke dette en fortsettelse av debatten under innlegg 23822? Der oppgis det også at familien bor i Kristiania i 1900. Av 1900-tellingen framgår det for øvrig at Oskar Måhr tilhører 'intet samfund'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen! Du lurer bl.a. på om Håkon Oskar Måhr kan være bosatt i Oslo eller Akershus på 1950-tallet, og et tips kan være ev. å sjekke de kommunale folketellingene for Kristiania, senere Oslo, som finnes i Byarkivet, Maridalsveien 3, 0178 Oslo. Mens de statlige folketellingene fra og med 1910 bare kan benyttes til statistikk til de er 100 år gamle, er kommunale tellinger eldre enn 60 år fritt tilgjengelige for publikum. Byarkivet har kommunale folketellinger hovedsakelig fra 1899-1954, og de er ordnet på gatenavn. For flere opplysninger om de kommunale folketellingene kan de se her [url="http://www.bar.oslo.kommune.no/OBA/faktaark/f_folketellinger.asp>LenkeSiden de kommunale tellingene er ordnet på gatenavn, brukes først og fremst adressebøkene for Kristiania, senere Oslo, for å finne ut hvor aktuell person bodde. Hvis du finner aktuell person der med bostedsadresse, kan du gå i folketellingen på den aktuelle adressen og finne flere opplysninger. Legger ved en lenke til opplysninger om adressebøker fra Byarkivets nettsider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise  Mette Johansen

Hei Grethe. Ja det er den riktige familien måhr du har funnet. Jeg driver å undersøker litt for å finne Håkon Oskar Måhr senere, og når han døde. Det er ikke lett nei. Takk for alle opplysningene du har hjulpet meg med. Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.