Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#24134] Den 'bortgjemte' Guri Torjesdt. Tversland, gift 1809 i Hægeland, Vest Agder

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

I Hægelandsboka side 334 er det oppgitt at Jens Sørensen Skuggopsa, (under Høversland), f.1782, gifter seg med ei Guri Torjesdt. 1809 i Hægeland.Jeg finner de som viet den 26.6.1809 i FS. De fikk 7 barn på Skuggopsa.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne foreldrene til denne Guri? Tversland er vel en gård i Bjelland?Mvh. Rune Folkvord

Gjest Jarl Berge

Foreldrene er sannsynligvis: Torje Sivertsen Tversland Bjelland gm Eli Olsdtr fra Koland Bjelland.Guri har i så fall ei søster Gunvor som også ble gift på Hægeland, med Osmund Gunleifsen Lauvås.Hvis det blant Torje og Guris 7 barn finnes Eli og Siver, så hjelper det jo...

Gjest Rune Folkvord

Hei, og mange takk for svarene. Til Jarl, Jens og Guri hadde blandt barna Eli Og to x Søren, så det kan være disse!Til Knut: Jeg takker så mye om du er villig til å gi meg tilgang til det materialet du nevner. E-post adressen min er: runfol@start.noMvh. Rune

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.