Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Folkvord

[#24134] Den 'bortgjemte' Guri Torjesdt. Tversland, gift 1809 i Hægeland, Vest Agder

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

I Hægelandsboka side 334 er det oppgitt at Jens Sørensen Skuggopsa, (under Høversland), f.1782, gifter seg med ei Guri Torjesdt. 1809 i Hægeland.Jeg finner de som viet den 26.6.1809 i FS. De fikk 7 barn på Skuggopsa.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne foreldrene til denne Guri? Tversland er vel en gård i Bjelland?Mvh. Rune Folkvord

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Erik Berg-Hansen

I 1801-tellinga har du f.eks. : Guri Torgiesdatter 21 år på Røraas i Findslands sokn i Bjelland prestegjeld

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarl Berge

Foreldrene er sannsynligvis: Torje Sivertsen Tversland Bjelland gm Eli Olsdtr fra Koland Bjelland.Guri har i så fall ei søster Gunvor som også ble gift på Hægeland, med Osmund Gunleifsen Lauvås.Hvis det blant Torje og Guris 7 barn finnes Eli og Siver, så hjelper det jo...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarl Berge

Siste linje skal selvfølgelig være 'Hvis det blant Jens og Guris 7 barn...'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Fjogstad

Rune: Hvis du legger inn din e-mailadresse her kan jeg oversende noen hundre sider slik at du selv kan finne den rette.Mvh Knut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Folkvord

Hei, og mange takk for svarene. Til Jarl, Jens og Guri hadde blandt barna Eli Og to x Søren, så det kan være disse!Til Knut: Jeg takker så mye om du er villig til å gi meg tilgang til det materialet du nevner. E-post adressen min er: runfol@start.noMvh. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive