Gå til innhold
Arkivverket

[#24179] Dykker i Oslo / sigerfjorden i Vesterålen


Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Jeg søker informasjon om Selmer Hansen f. i Sigerfjorden på 1880 tallet/alternativt er han født i Haugesund, men oppvokst i Sigerfjorden. Foreldrene var Hans Edvart Olsen f.16.4.1845 i Bergen og Ingeborg Serine Stenersdatter f.1849 (Når?) i Haugesund. De giftet seg 16.10.1871 i Haugesund og fikk barna; Henrik Martin Hansen f. 3.12.1872, Ingvald Marselius Hansen f.22.4.1875 Ingvardine (Dina) f.1876 (når) og Hilda Sofie f.4.5.1879 (min oldemor) er begge født i Sigerfjord. De har en til bror, Selmer Hansen f?, men her har jeg ingen kontroll. Han giftet seg, men jeg finner lite om hvor han dro eller noe. Jeg tror Selmer ble født på Sigerfjordene..., og ble senere dykker i Oslo???Deres mor Ingeborg giftet seg senere med Erik Gulbrandsen fra Hadeland bosatt i Sigerfjorden og senere i Kjerringnesdalen. De hadde barna Julius Ludvig Leland Eriksen f.1889 og Jenny f.1900. Jeg mangler også informasjon om dem. Tror Jenny dro til Trondheim og mens julius ble på Sortland.Jeg har hørt at Selmer ble dykker og bosatte seg i Oslo. Kan det være en forbindelse til stefarens fødested på Hadeland?Kan noen hjelpe meg med å lokalisere Selmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Dette er nokk rette person, men hvor blir han av senere... Jeg finner ikke når han bor der, hvilket skip det gjelder og når...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Johan I. Borgos

Noen data: Ingeborg Serine var født 16.11.1849, og faren het Stener Kittelsen. Hun døde 09.09.1934. Om barna fra andre ekteskapet: Jenny Marie Eriksen gifta seg i 1917 med Julius Jentoft Olsen, sjømann fra Kjerringnes ved Sigerfjord. Ser ut som de flytta ut. Julius Ludvig Leander Eriksen gifta seg i 1912 med Olga Bernhardine Olsen. De bodde i Sigerfjord og hadde i hvert fall to sønner, Ernst og Arvid. Selmer blei født i Sigerfjord 02.06.1881. Jeg har ikke mer å fortelle om han, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Når dør Hans Edvart Olsen som er født f.16.4.1845 i Bergen, og senere bosatt i SigerfjordenHans siste barn er født i 1881 og hans kone gifter seg etter hans død og får da et barn i 1889?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Noen som mulig kan hjelpe meg å finne nevnte Selmer Edvin Hansen i 1910. Han var mulig en tid dykker. I 1900 var han Fyrbøter på D/S Sterling av Christiania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Skogli

Selmer Hansen befinner seg i Urtegaten 6, Kristiania ved ft-1910. Han er da kull og vedhandler, og gift med Karen Hansdatter fra Høiland, født 6/5 1877. Deres barn er Ingrid født 9/6 1903 og Sverre født 29/7 1905.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.