Gå til innhold
Arkivverket

[#24195] Anne Maria og Bernt Olsen fra Stange


Gjest Marit Nyhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Nyhus

Min oldefar Martin Andersen hadde en søster ANne Maria født 1863 gift med Bernt Olsen.Bodde i 1900 på plassen Storsveen på Espa i Stange. De hadde 6 døtre: Mina født 1888 Oline født 1890 Borghild født 1892 Gunda født 1894 Margit født 1896 Agnes født 1899 Noen som kjenner til denne familien og døtrenes etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei! Jeg lurer på om dette kan være din familie på Stange i 1900. Lenke Jeg kan se om jeg finner noen av dem nevnt i mine bygdebøker for Stange. Skriver igjen hvis jeg finner opplysninger der. Mvh Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Dessverre fant jeg ingen opplysninger om denne familien i mine Stangebøker. I mange bygdebøker mangler opplysninger om folk på husmannsplassene. Lurer på om det er feil navn du har på plassen? I bygdebøkene er nevnt garden Nordsveen ( Hestehagen) Her er det vel din framilie på forrige lenke bor i 1900. Det står opplyst at i 1875 var det en husmand i Nordsveen med 1 ku og to sauer, og to plasser Haugen og Nordsveeie, på disse 3 plassene ble det i alt sådd 11/2 t. korn og satt 2 t. poteter. Den ene plassen er nedlagt. ( Bygdebøkene for Stange er fra 1947) Hvis du ønsker opplysninger om etterslekta, ville jeg henvende meg til Stange eller Hedmark-historielag. De hjelper deg sikkert med opplysninger. Mvh Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Bernt og Anna Maria hadde et barn til også Anne Beate født 1883, død før 1900. Finnes noen av dem konfirmert? Jeg skal sjekke utvandrede for å se om de kan finnes der. Takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Alle jentene i familien er konfirmert i Stange. Funnet to barn til Martha født 13/10-1901 gift 26/11-1921 med Mikael Hjalmar Hansen og Signe født 4/8-1904. I forrige innlegg nevnte jeg en datter Anna Beate. Anna Beate levde i 1900, var tjenestejente et annet sted. Hun ble gift 27/7-1912 på Hamar med snekker Anders Andersen Rønning født 1881.Flere av jentene hadde to navn: Mina Bolette, Karen Oline, Borghild Marie, Gunda Mathilde og Margit Otilie. Noen som vet mer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.