Gå til innhold
Arkivverket

[#24257] Ole Bakken, til Nord-Dakota ca 1880, kven var han og kvar kom han frå?


Gjest Alf Strand
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Kai (22) Nei, det er listen som du selv har laget som du bruker som kilde på noen gårdsnavn. Dette er på Nord-Sel som du har på listen din. Det er nokså uvanlig å bruke seg selv som kilde uten da å vise til primærkilde. I tillegg divergerer du. I mitt (18) peker jeg på Svend (Knudsen Næsset). Det var navnet, Gisle Hvorfor drar du til Nord-Sel (Gammelskaaraa) i innlegg (22) første setning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai M Kveum

(25) Du må nok prøve å finne svaret selv ved hjelp av linkene du har fått, og selvfølgelig sjekke mot de scanna kirkebøkene. Veien til kirkebøkene ligger øverst på denne siden. Heidal finner du f.eks under Vågå/Heidal. Siden som er av interesse for deg er lett å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Svarene hadde jeg før. Det du gjør, er å prøve å finne på noe nytt når noen har fornuftige svar. Dette har jeg forklart om deg flere ganger før: Du prøver å spre mulige kilder i stedet for å sirkle dem inn. Jeg spør en gang til hva du mener med å komme trekkende med bruk under Skaaraa på Nord-Sel ?? Gisle fastsetter geografien i (9). Kanskje har jeg brukt scannede kirkebøker lengre enn deg ? Til siste setning i (27): Jeg vet vel mye bedre hva som er av interesse for meg enn hva du gjør. Til (24): Ja, det er jo lett for deg å bruke Arkivnett Oppland. Det er ikke jeg som har fått linkene da vel ? I (21) bruker du ikke kildeanvisning selv -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.