Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Terje Oprann

[#24300] 'Bygdebøker ' i Minnesota.

Recommended Posts

Gjest Terje Oprann

Jeg er klar over at de mange plasser i statene har noe som er sammenlignbart med norske bygdebøker. Er det noen som vet om det finnes noe slikt for Houston township i Houston county i Minnesota ?Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Oprann

Takk skal du ha . Det ser ut til at det bare er frivillige som gjør oppslag i boken. Undres på om den er å få kjøpt ?.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Oprann

Hei Hans. Fin side ! Fant ikke den boken, men et par andre som var av interresse. Takk skal du ha. Skulle forresten hilse tilbake !!.Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Myhre

Takk for det, spør om de kan skaffe deg den boka, er den enda i salg burde de kunne klare det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Helge Hålåsæter

Det ligger utenom det du direkte etterlyser, men jeg brukte AltaVista til å slå opp på Houston county Minnesota, og der fist oppslags- muligheter for bl.a. gravlagte og døpte. Men dette har du vel vært inne på ? Ellers finst rundt om 100-150-års årbøker for menigheter/kirker, ofte med dåps og konfirmantlister pr. år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tormod Thoresen

Hei. generelt kan man anbefale at man prøver å finne 'Historical Society i de respektive Counties i Statene. Bruk gjerne Google for å finne frem.Her er et fint sted å starte: http://lplcat.lacrossse.lib.wi.us/houston_hs.htmlSelv har jeg fått meget bra hjelp ved forskjellige Historical Societies i Minnesota, for en billig penge.Lykke til!!mvh Tormod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.