Gå til innhold
Arkivverket
Gjest T. Grindheim

[#24318] Mons Knudsen, Store Matre, Masfjorden

Recommended Posts

Gjest T. Grindheim

Kan noen hjelpe meg til å finne ut av når Mons Knudsen døde? Han ble født 4. okt 1843, døpt 6. okt 1843, konfirmert den 3. okt 1858, giftet seg med Sygni Rasmusdtr. den 3. jul 1866 i Masfjorden kirke. De fikk en datter Sigrid den 3. februar 1867. Jeg tror foreldrene hans het Knud Johannessen og Bothilde Olsdtr. Takknemlig for all hjelp. Mvh Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Mons Knutsen lever i allefall i 1900, bosatt på Toftegård, Lindås [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1263&kenr=023&bnr=0011&ln=00>Lenke. Kan ikke se at han er registrert blant døde i Lindås 1906-1967 (Digitalarkivet).Funnet i FamilySearch: Mons Knutsen, født 1843, Lindås, sønn av Knut Johannesen og Bothilde Olsdatter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest T. Grindheim

Ja, farens navn står under giftermålet, så han er nok riktig. Lenke Men jeg vet ikke mer enn navnet og klarer heller ikke å finne mer enn det. Skulle gjerne hatt litt årstall på født og død på foreldrene hans også. Men nå fikk jeg iallefall navnet på en datter så litt nytt ble det. Tusen takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

I folketellingen 1865 står det at Knut Johannesen er 59 år (Digitalarkivet, mens det står født 1807 i RHD) og kona Botilde (Botille) er 61 år (Digitalarkivet, mens det står født 1805 i RHD).Funnet i FS: Knut Johannesen, døpt 1805, Lindås [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500220493782&lds=1&region=12&regionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeKnut Johannesen, døpt 1807, Lindås Lenke og LenkeKnut Johannesen gifter seg (FS) i 1831 med Botilde Olsdatter: LenkeNår det gjelder Botilde Olsdatter, har jeg i FS funnet en Botilda Olsdatter som døpes i Lindås i 1802 LenkeSå er det en Botilde (Bottele) Olsdatter som døpes i Manger i 1804 Lenke - her er lenken til døpte i Manger 1759-1815 (Digitalarkivet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Tertnes

Hei!Foreldre til Mons Knudsen fra St. Matre bn.4 :Knut Johannesen St. Matre 1807 - 27 okt. 1875 gift 1831 med Botilla Olsdtr. Mjanger bn.4, Masfjorden 1805 - 15 mars 1875. Mons hadde 9 søsken.Jan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest T. Grindheim

Tusen takk for hjelpen med foreldrene til Mons. Jan: Kunne jeg fått oppgitt kildene som du har brukt? Mvh Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Tertnes

Beklager det glemte jeg.Opplysningene er tatt fra Masfjordboka Band II, 3 utgave av 1995.Jan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest T. Grindheim

Tusen takk. Tror jeg må ha meg en tur på biblioteket over helgen. Mvh Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive