Gå til innhold
Arkivverket

[#24362] namechange/navneendring USA


Gjest Tove Tjøstheim Eek
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg lurer på om det er noen som kan si om det er sannsynlig at navnet Udbjørg blir til Julia i USA og om Ådne blir til Edward. Tidspunkt 1850-1900. Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Ja det er dem jeg er på jakt etter , ønsker å finne foreldrene i folketellinger i USA, to av døtrene gifter seg inn i 'min' slekt . Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Ville vel nesten tro at Bjorg var et bedre alternativ enn Julie..... Aadneson ser ut til å være t navn som er brukt i Statene. Har du funnet en Julia Edwardson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg har til nå ikke funnet noen Julia Edwardson , men begge døtrene bruker Edward og Julia som navn på sine barn.Dette er årsaken for denne forespørselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du hadde rett med hensyn til Julia.Jeg finner 58 år gamle Ever Ownenson som gift farmer i Felix township, ved Morris Postoffice, Grundy County, Illinois i census 1870. Han er gift med 53 år gamle Julia. De har 3 ugifte døtre hos seg: Bertha 23, Anna 20, Christina 15. Alle fem født i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Evan, 73 and Julia,65 Olwarson live in Lisbon, Kendall Co, 1880 census. Alone, except for farm hand Lar Tarson, 28, from Norway. Roger. ( i do not see marriages of these surnames in Kendall or Grundy )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Hurra , det er nok de rette , navnene på døtrene og alder stemmer ganske greitt. Jeg skal se på 1880 tellingen Roger og se hva jeg finner utav den. Takk alle sammen . Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Tok ein kikk i ft. 1865 her i Norge for å sjå om Udbjørg kanskje hadde fleire fornamn Lenke. Her er familien i 1865, men kun Udbjør som førenman her også.mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.