Gå til innhold
Arkivverket

[#24372] Ønsker å finne ut mere om min amerikanske far, David Uribe/Urive - født ca.1925


Gjest David Kalle
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Ad 24: Om han var der? Er det ikke det som fremkommer av innlegg 1?Jeg prøver forresten å finnes noen på nettet som kan nappe på koblingen David Uribe Texas og Frankfurt am Main. Gi det bare litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Woahhhh...... se her Lenke .Er dette de digitaliserte militærrullnene??? :-))Dette må vel være brødrene Ismael og David UriBe (med 'B'). Bla nedover siden så finnes opplysninger på begge to. Her skulle det være mer enn nok til å følge opp denne David videre. Skal vel mye til om dette ikke var 'the missing link'.....David er ugift,født i 1925, innrullert den 1.april 1944. Hjemmehørende i Nueces County, innrullert i FT SAM HOUSTON TEXAS (FT står for 'FORT'. Han har innrulleringskode 5 hvilket vil vil si '...Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law...'Ismael ser ut til å være 2 år yngre så dette ser jo lovende ut. Jeg vil vel tro at det også finnes bilder av brødrene Uribe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

David Uribe hadde 'Army serial number' 38673306 hvilket tilsier at han var 'drafteed' og tilhørte 'Third army area' og 'Eighth Corps Area'.Her vil jeg tro at vi langt på vei kan bevise bindeleddet mellom menige Uribe og 'Frankfurt am Main' http://users.skynet.be/jeeper/page25.html . 'VIII' er det '8.korpset' som papirene tilsier at David sorterte under.Fra midten av siden og ned er alle 'THIRD U.S. ARMY's' hendelser listet opp i kronologisk rekkefølge.Jeg tror vel neppe det er mulig å legge frem noen flere bevis enn dette på at menige David Urive fra Nueces er David Kalles far (håper ikke jeg tar munnen for full....). Nå gjenstår det vel bare å innhente bekreftelser på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det stod også i nekrologen til David Uribe(som forøvrig er med bilete) at han var veteran frå 2.verdenskrig, men det verkar som han(David Kalle) synst det er 'forlite' å vita berre det.... altså han ville visst veta om han hadde vore i Frankfurt am Main, for å vera heilt sikker på at det var rett mann.Slik har eg forstått det...Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg har trudd det var rett lenge,(minst 2 dagar :-) men kva hjelper det :-)Men no kan det ikkje vera tvil hjå nokon lenger!!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Kjempe flott...Jeg skal videreformidle dette tiul David Kalle. Kjempe snille dere som engasjerer dere slik! David setter pris på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Linken jeg gav til rullene for David og Ismael er døde, men det er bare å søke dem opp på nytt. Det finnes forresten flere Urive'r der. KAn jo være andre brødre eller nær slekt som også gikk inn i militæret.HAr han opprettet noe kontakt med familien, eller trenger han videre hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

David har nok ikke kontaktet familien i USA ennå, men han vil nok det ettersom han får ro på seg til å gjøre det...Men, det finnes vel telefonkatalog i amerika som er gratis? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.