Gå til innhold
Arkivverket

[#24547] Amund Larsen f. 10.12.1863 i Fåberg


Gjest Anne Karin Enger
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Enger

Kjenner noen til denne mannen. Han er min tippoldemors halvbror. mannen heter Amund Larsen og er født 10 desember 1863 i Fåberg. Mor er Johanne Amundsdatter Olsen f.13.09.1837 og Lars Hanssen. Min tippoldemor het Anna Fredriksdatter Johansen f.10.09.1867 Datter av Johanne Amundsdatter Olsen f. 13.09.1837 og Frederik Johansen f. 08.12.1850.Jeg vet ingenting om Amund Larsen. Når ble han konfirmert, døde han tidlig, utvandret han etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Enger

Hei igjen og tusen takk. Det er nok stor sjangse for at det er min Amund det der. Har du tips på hvor jeg kan lete videre for å finne ut noe om hans videre liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes 2 Amund Larsen fca. 1863 i Fåberg i 1865/75. Men ingen av dem finnes i 1900. Den Amund du ser etter bodde vel sammen med mormoren sin på Lousveen i 1865. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60524.wc2&variabel=0&postnr=4772&fulle=true&spraak=n>Lenke Og han bodde sammen med moren sin i 1875 på Borud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.