Gå til innhold
Arkivverket

[#24591] Familien Gustavsen i Thorsnes i 1900 på stedet Veel (Forsamlingshus)


Gjest Odd Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Martinsen

Jeg er på jakt etter barnebarn/olderbarn etter Anna Sofie og Otto Gustavsen som bodde på Veel i borge ved f. tellingen i 1900. Barn Fritgjof født 1897 Frida Marie født 1898 Barna Haldor og Anker er født etter 1900. Foreldere kom fra Sverige. Anna Sofia født Jansdotter er født 4/12-1870 i Gesäter. Jeg er litt i tvil om jeg har funnet riktig Anna Sofie.(Hun er da søskenbarn til min svigermor) Kan noen hjelpe meg.Hilsen Odd Martinse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Hei Odd !Jeg fant Anna og Otto som innflytet (tror jeg)Immigranter til Torsnes 1850-19101895: Otto Gustavsen fra Skee til Veel født 18/7 1871.1/11 1895: Anna Sofie Pontusd.fra Ör til Veel født 5/11 1870.-Skee ligger i Göteborgs og Bohus, -Ör ligger i Älvsborg,Borge og Torsnes har fine bygdebøker med gårdshistorier.Jeg vet at Veel er med her.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Martinsen

Hei Rita. Beklager men mitt spor til Veel var nok feil. Min Anna Sofia var født Jansdatter fra gården Berg i Gesäter i Älvsborg län føft 4/12-1870. Iflg utfytningsboken i Gesäter så var hun ikke gift da hun flyttet.Takker så mye for tipset.Odd M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.