Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Øystein Brennsæter

[#24631] Kan man søke i flere baser samtidig?

Recommended Posts

Gjest Øystein Brennsæter

Jeg bruker basene med døpte i Gran nokså mye. Det er totalt 15 baser som dekker 125 år. Da blir det ofte slik at en må søke i flere baser. Det ville spart en for mange tastetrykk dersom en kunne søke i to eller flere baser i samme søket. Eller: Dette er jo relativt små baser med få personer i hver. Kunne de slås sammen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anette S. Clausen

På sikt håper vi å få til at en kan søke i flere databaser samtidig. Standardvisning for kirkebøker er et skritt på veien. Neste prosjekt blir standardisering av alle termer/feltoverskrift i alle databaser. Det er nok enda et stykke igjen før alt ligger til rette for et samlet søk.I mellomtiden håper vi å få tid til å slå sammen en del databaser, sånn som alle de for døpte i Gran, men det er vanskelig å si når dette vil skje. Høsten ser hektisk ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Øystein Brennsæter

Takk for usannsynlig raskt svar! Jeg gleder meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.