Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Aase R Sæther

[#24694] Så var det slutt på den nyttige kjelda -

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Som person og oppteken av personvern burde eg vel vere glad for det, men som slektsgranskar sutrar eg litt i dag når eg ser forma på skatteliste-søket, slik som det t.d. framstår her http://tux.aftenposten.no/skattelisten/Ein må altså ha adresse for å søkje på ein person, og kan såleis ikkje bruke det til å oppspore 'forsvunne' nolevande slektningar. Og det er ikkje alle som står i telefonkatalogen. Men eg forstår tanken bak, og får vel spekulere ut andre metodar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ola Klefsås

Den muligheten kommer jeg til å savne. I all enkelhet har jeg også brukt den til å spore opp folk. Så kunne jeg tilføye 'bosatt i ...'. Skal tro om dette er blitt misbrukt mye? Hva folk *tjener* sier jo ikke skattelista noe om i alle fall!Mvh Ola

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marius Hellerud

Jeg pleier å bruke den ELDSTE av skattelikningene hos www.aftenbladet.no/skatt - Der er nemlig også fødselsdatoene med fortsatt, og det er disse samt fulle navn som interesserer meg.Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

På VG-nett kan du søke i skattelistene 2003 bare ved å bruke navn - kort sagt, alt er som før, men det varer vel ikke så lenge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Fjeldsgård

Og de som ikke betaler skatt har fått viljen sin. Dvs snylterne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marius Hellerud

Nåja, det er vel fremdeles en del ektepar som skatter sammen også. Ser blant annet at min mor ikke er nevnt...MH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore Øverby

På denne adr. kan en fremdeles få fram både fødselsdag og år. Men da må en kjenne vedkommendes adresse-.Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.