Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Randi Hagen

[#24733] Ophus i Stor-Elvedalen, Hedmark

Recommended Posts

Guest Randi Hagen

Jeg søker opplysninger om Berthe Tollefsdatter Ophus f. 15.05.1814 på gården Ophus, Stor-Elvedalen. Hun var gift 1843 med Engebret Pedersen (Vigen, Åmot). Berthe døde etter 1865. Jeg har funnet henne i FT1865.Kjenner noen til foreldrene eller gården?

Guest Geir Kamsvaag Berntsen

Foreldrene er husmann under Ophuus Tollef Tollefsen og hustru Kari Olsdatter. (Åmot Mini 4). Dåpsdato er 12.06.1814. Navnet er skrevet Berte ved dåpen.

Guest Randi Hagen

Takk, da skal jeg titte etter Tollef og Kari i 1801!

Guest Grethe Flood

Litt seint ute, men (jf. innlegg over): FamilySearch/IGI har en Berte Tollefsdatter, døpt 12.06.1814, Stor-Elvdal, Hedmark, datter av Tollef Tollefsen og Kari Olsdatter: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100084346985&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeTollef og Kari gifter seg i Stor-Elvdal i oktober 1801

Guest Ola Klefsås

Barnas dåp lar oss følge familien:Ole, dp. 07.03.1802, Strandstuen. Tollef, dp. 03.03.1805, Hovdestuen. Rønnov, 14.10.1809, inderster Opphus, Berte, f. 05.05.1814, husfolk på Opphus. Helge, f. 29.02.1819, husfolk på Opphus. Karinius, f. 29.05.1823, husfolk på Opphus. Ungkarl Tollef Tollefsen, Strand, og Pige Kari Ols Datter ibidem giftet seg i Storelvdal 18.10.1801. Trolig var det denne Tollef som døde i 1839: Tollef Tollefsen, husmann og snekker, Ophuus i Elvedalen, død 18.03.1839.Mvh. Ola

Guest Randi Hagen

Dette var jo en veldig fin oversikt, Ola! Tusen takk! Nå har jeg litt å arbeide videre med.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.