Gå til innhold
Arkivverket

[#24768] opplysning om dødsfall 1949??


Gjest Lise mette Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lise mette Johansen

Har funnet ut at min oldefar Skomaker Håkon Oskar Måhr bodde og døde i Oslo 1949. Finnes det noen der ute som har hørt om han før eller veit noe om han, eller event. har bilder av han.(Familien har aldri hatt kontakt med han). Regner vel ikke med at det finnes noen opplysninger, men jeg prøver her. Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise mette Johansen

Jepp, det er den Håkon. På lenken din står han oppført sammen med første sønn, og Marie som han da var gift med. Spørsmålet er om barnet Marie fikk i 1910 er Håkon sitt. Hvor leter jeg for å finne ut hvem som er Håkon sine barn...mulig han er min farmors far??? Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hva sier skifte etter Håkon? Og Marie? Siden du har dødsåret til Håkon skal det ikke være vanskelig å finne ut av arvinger. Skifte ligger nok på Statsarkivet/Riksarkivet i Oslo, så her kan du sende en forespørsel om det. Se: LenkeNina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise mette Johansen

Hei. Sier skiftet navnene på alle barna, selv de som ikke er vokst opp hos sin far?? Kan det skje at faren ikke sier alle navnene på barna sine eller kommer dette automatisk frem da personer dør?? Takknemlig for alle svar. Ha en fortsatt fin kveld :-) Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Alle som var arvinger vil være listet opp i skiftet. De som ikke vokste opp med faren, vil sannsynligvis også være listet med bostedsadresse. Så finnes det et skifte etter denne karen, bør du kunne finne ut mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise mette Johansen

Hei. Er det slik at jeg kan ringe til statsarkivet i Oslo å spørre de om de kan finne frem opplysninger for meg om Håkon Oskar Måhr tro..??? Eller må jeg reise til oslo å finne det ut selv??? Er det bare statsarkivet eller riksarkivet som sitter på slike opplysninger?? Eller er det noen som leser dette NÅ som har tilgang til disse opplysningene.??? :-) Takk til alle dere som har svart meg. Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Finnes det et skifte etter Måhr, burde du kunne bestille en kopi av det fra statsarkivet i Oslo, via epost, om det da ikke er sperrefrist på skifter. Men navn og (daværende) adresse på arvinger burde du i få uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lise mette Johansen

Hvis Håkon Oskar Måhr som døde i Oslo i 1949 var mormoner eller motodist, hvilke bøker kan jeg da lete i for å finne navnet på hans arvinger og barn. ??? Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.