Gå til innhold
Arkivverket

[#24781] Halvor Kristoffersen, f. i Ullensaker 1834. Når gift? Når død?


Gjest Ellen Marie Magerøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Marie Magerøy

Halvor Kristoffersen, f. i Ullensaker 1834, foreldre Christopher Thomassen og Berthe Thorers-dtr. Han var ug. husmann med jord på Sydbakken under Elstad østre 1865. I 1900 enkemann og 'fami-lielogerende' hos søsterdatteren i Markveien 30, Kristiania. Familysearch gir meg nøyaktige datoer for fødsel og dåp,men kan ikke opplyse om gifter-mål og død. Kirkebøker for Ullensaker, og for Paulus menighet i Kristiania? Takk for eventuell hjelp og beste hilsen Ellen M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Magerøy

Ad Halvor Kristoffersen, f. i Ullensaker 1834. Tusen takk til Carsten Schanche, Jessheim. Det må visst være riktig person, selv om fødselsåret ikke stemmer. Så får jeg fundere videre på neste skritt. Hilsen Ellen M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Magerøy

Siden sist har jeg fått bekreftet at fødselsåret til Halvor Kristoffersen er 1834.Men det ser ut til at han mellom 1865 og 1875 har giftet seg med Helene,f. 1850. I samme tidsrom er hans mor, Berthe Thorersdtr, død, siden faren, Kristoffer Thommassen (Tommesen),var enkemann i 1875. Begge deler skjedde mest sannsynlig enten i Ullensaker eller i Kristiania. Kan jeg håpe på assistanse? Hilsen Ellen M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.