Gå til innhold
Arkivverket

[#24820] Andreas Ludvigsen fra Førde; født ca. 1834


Gjest M. Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest M. Nicolaisen

Jeg forsøker å finne opplysninger om Andreas Ludvigsen fra Førde. I 1865-tellnga for Bergen står det at han er 31 år gammel, dermed må han være født ca. 1834. Jeg kjenner til kona(Bergitte Ellingsdatter) og ungene hans og når han døde, men vet lite om hans fødsel og foreldre. Alle opplysninger mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Andreas Ludvigsen – 1865 (RHD) [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1301&kenr=0001&bnr=2050&ln=000>LenkeEn mulig kandidat (FS/IGI)? Lenke. Det er også registrert Anders Ludvigsen født i 1833 og 1834, men dette var det nærmeste jeg kom Andreas Ludvigsen. FamilySearch bør imidlertid alltid sjekkes mot kildene.Ludvig M. Nielsen – Førde 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

I Førde bygdebok bind 2 side 252 under Førde Prestegård finner jeg Nils Olsen Hjelle (1756-1840) født på Hjelle. Klokker. Gift før 1788 med Alette Andersdotter (1760-1817) - sønn Ludvik (1793-1857) gift 1826 med Elen Andersdotter Kirketeig. Grethe sin kandidat er sønn av dette paret.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.