Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Solveig Glesaaen

[#24962] Forfedrene til Marthe (f 1851) og Lise (f 1846) Pedersd. født i Sverige

Recommended Posts

Gjest Solveig Glesaaen

Marthe Pedersdatter (Pers-)er en av mine oldemødre, f. 1851 i Sverige, og under FT 1865 registrert som lægslem på Lundby gård, Vang prestegjeld i Furnes sogn, 14 år gammel. Hun ble senrere gift med Gudbrand Paulsen (f 1857), og bosatte seg på Nerengen gård i Furnes Herredd. Hun døde i 1930. Lise(a) er halvsøster (med felles far)til Marthe, som under FT 1865 var registrert som tjenestepike på Ihle Lille gård i Furnes Sogn. Hun giftet seg med Esbjørn Pedersen (f Høgsæter i Skillingmark). Det sies at far til disse to oldemødrene mine hadde 4 jentebarn med hver av sine 2 koner. Er det noen som kan hjelpe meg til å finne foreldre fødested til Marthe og Lise?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Møller Nordby

Ser ut til at dere felles far het Per Jansson (Peder Jonsson/Jönsson)-----Familysearch IGIMARTHE PEDERSDRFather: PER JANSON FamilySpouse: GUDBRAND PAULSENMarriage: 21 JUN 1883 Furnes-----Også Familysearch IGI --------------------------------------------------------------------------------LISE PEDERSDRFather: PEDER JONSSON FamilyMarriages: Spouse: ESBJORN PEDERSEN FamilyMarriage: 07 JAN 1871 Furnes, Hedmark-----Jeg er ikke så stiv på geografien på svenskesiden, men her er 2 kandidaterFamilysearch Individ.rec.Lisa PERSDOTTERBirth: 29 Jan 1845 Place:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solveig Glesaaen

Takk for interessen og svaret. Jeg tar dette med videre i søkerarbeidet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thor Bøhmer

Har du noe om foreldrene til Gudbrand Paulsen? Han var vel født på Myrseie i Furnes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thor Bøhmer

Kunne også ha tenkt meg å sammenlignet det jeg har på Molstad med det du har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.