Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Berit Knudsen

[#24971] Maren Jensdatter f. 1800 - 1802 Buskerud

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Er det noen som har kjennskap til Maren?Jeg har aldri funnet fødsel/dåp til Maren Jensdatter som var 30 år gammel og på Nærsnes eie da hun giftet seg i Røyken 8/4 1831 med Peder Bredesen på Baarsrud, f. 1811 Asker. Hun var 10 år eldre enn ektemannen.En Mari Jensdt. innflyttet okt. 1821 til Røyken fra Asker, dpt. 6/12 1807. Finner ingen noen av stedene som er døpt på den datoen----.Maren Jensdt. var altså 30 år i 1831 og 10 år eldre enn ektemannen----.FT 1835 Asker Mari Jensdt. 36 år og 12 år eldre----.FT 1865 Mari Jensdt. 64 år Røyken og 8 år eldre----.FT 1875 Mari Jensdt. f. 1802 Modom og mannen f. 1810 Asker.Maren død 1887, og der står det at hun var f. 1802 Røyken.Jeg har funnet en Maren Jensdatter dpt 26/12 1800 Hurum, foreldre Jens Andersen Holmsbo og Ingebor Iversdt.Så har jeg funnet Maren Jensdt. f. 20/10 dpt. 31/10 1802 Modum, foreldre Jens Thronsen Jaer og Ingeborg Knudsdt.Men ingen i Røyken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

De som bor her Lenke på Berger i Asker i 1865 ? Berit...Han fra Asker og hun fra Røyken?hilsen Egil S.. !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Ja, det er de. Han har jeg alt om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

Så litt i Asker boka, men fant ikke noe (!).Fant 4 vielser med Bredesen gutter (fra Berger-eie), en to ganger, er dette samme familie tru?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Takk for interessen. Det står ingen ting i Askerboka, pluss noe av det bitte lille som står der er feil. Bredesen stemmer også. Jeg har lett gjennom Askerboka, kirkebøker og skifter. Maren var nok ikke fra Asker og det er KUN Maren jeg er interessert i denne gangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.